Thursday, December 15, 2005

~ SMS 34244 - Part 2 ~

- Akum Awak!
- Saya masih tertunggu-tunggu balasan dari awak tapi nampak nyer tak ada apa-apa pon saya terima. takper la. saya tau awak dah baca aper yang saya tulis hari tu. itu pon dah cukup baik bagi saya.
- Awak! maaf la. saya rasa nak luahkan perasaan tak puas ati saya ari ni. hmm. saya rasa macam saya nie tak wujud kat ati orang lain. mungkin wujud dimata diorang, tapi hanya sekadar dimata saje. saya rasa macam orang anggap saya nie tak berperasaan. tak ader sekelumit pon perasaan. perasaan sayang, perasaan marah, perasaan sedih, perasaan amik berat atau prihatin dan lain-lain perasaan yang normal nyer dimiliki oleh seorang manusia biasa. saya rasa terkilan jugak. ada sedikit rasa tertipu. rasa di perdaya.
- Awak! saya rasa perasaan prihatin yang saya curahkan tak dihargai langsung. sebalik nyer janji-janji yang yang diberikan pada saya hanya lah salutan gula untuk menjaga hati semata-mata. bukan sekali. bukan pertama kali perkara ini berlaku. acap kali nyer, segala janji-janji yang pernah diucapkan, yang pernah pegang dengan mudah nya dicemari. apa lagi yang saya mampu laku kan? perbuatan itu menguji kesabaran saya, awak. saya bukan seorang yang pemarah tanpa sebab. saya tak suka untuk memarahi sesiapa sekali pon. tapi perkara-perkara demikian membuat saya sukar untuk mengawal diri saya.
- Awak! banyak saya memberi dari menerima. bukan saya ingin membangga diri atau mengungkit apa yang saya dah laku kan. tidak pernah terlintas kat minda saya. cuma tiada orang yang boleh melihat, memahami apa yang telah lakukan. saya cuba bertolak ansur dalam pelbagai segi. saya cuba terima kesilapan orang lain dan saya cuba yakin kan diri saya sendiri yang mereka itu akan dapat berubah. sekira nya diberi masa, nasihat dan tunjuk ajar. memang saya cuba maafkan kesilapan mereka itu tiap-tiap kali mereka melukan kan hati saya. saya memamah sakit hati saya sendiri. tapi sebanyak mana saya cuba maafkan, dan sebanyak itu juga perasaan saya diguris semula. apa kesilapan, apa kesalahan saya lakukan sehingga saya terima semua ini?
- Awak tau kan saya tidak menggalakan keganasan. sebab saya yakin setiap manusia itu boleh dididik dengan cara yang baik.. tapi prinsip saya tu semacam dicabar.. seolah2 muka yang saya suakan diludah begitu saja. manusia jenis apa yang mempunyai perasaan macam itu? tak pernah saya terfikir.
- Awak! mungkin ada juga manusia yang harus diajar dengan mengunakan pendekatan yang lebih agresif. itu belom saya terfikir untuk lakukan.. tapi masa saja yang dapat menjawap persoalan tersebut.
- Ok la awak! mungkin awak dah buhsan baca message saya malam ni. maaf yer awak! bagaimana pon terima kasih sebab ada dengan saya disaat-saat ini.. terima kasih..
- Sampai jumper lagi awak! Sayang dari saya.. Shahrul Nizam... bubye!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home